ورزش های هوازی در منزل

ورزش های هوازی آن دسته از ورزش هایی هستند که کمک می کنند تا خون دارای اکسیژن پمپاژ شود و به تمام قسمت های بدن برسد. ورزش های هوازی در تناسب اندام نقش به سزایی دارد. علاوه بر آن از بروز بیماری هایی مانند افسردگی، پوکی استخوان، بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری می کند. تفاوت ورزش های هوازی و غیرهوازی در این است که در ورزش های هوازی به یکباره به عضلات فشار وارد نمی شود. البته اگر ورزش های هوازی با شدت زیاد صورت گیرند، ماهیت خود را تغییر داده و به ورزش غیرهوازی تبدیل می شود.

دلایل متعدد و گوناگونی وجود دارد که مانع یک فرد می شود تا به باشگاه برود اما با یادگیری چند تمرین ساده می توان این ورزش های هوازی را در خانه انجام داد و با تکرار صحیح و مکرر آنها، از فوایدشان بهره مند شد.

درجا زدن

یکی از ورزش های هوازی، درجا زدن می باشد. این عمل باعث می شود که عضلات زردپی پشت زانو و سرینی تقویت شوند. عمل درجا زدن، ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث می شود که چربی سوزی منظم صورت گیرد. برای انجام عمل درجا زدن باید پاها را به عرض شانه باز کنید و دست ها را به حالت قائم با بدن، جلو نگه دارید سپس حرکت کردن را شروع می کنید به گونه ای پاها به باسن برسد.

 

 

حرکت پروانه

حرکت پروانه به دلیل دارا بودن حرکت پرش چربی سوزی را با سرعت بیشتری انجام می دهد و یک حرکت بسیار ساده است که بدون هیچ وسیله ای صورت می گیرد. این عمل خون رسانی به اندام ها را بهبود می بخشد و باعث تقویت عضلات پا می شود. حرکت پروانه برای تقویت عضلات قلبی و تنفسی نیز مفید است. برای انجام این حرکت در ابتدا باید بایستید و دست ها را کنار ران ها قرار دهید. سپس بالا پریده و دست ها و پاها را همزمان باز کرده و بعد به حالت اولیه بازگردید.

 

 

 

لگد زدن از پشت

عمل لگد زدن از پشت باعث تقویت عضلات ران می شود. برای تکرار این عمل، در حالت چهار دست و پا نشسته و زانوها را هم تراز با ران خود قرار دهید. سپس با پای راست خود در هوا لگد بزنید و بعد به حالت اولیه بازگردید. این عمل را با پای چپ نیز انجام دهید.

 

 

طناب زدن

طناب زدن از جمله ورزش های هوازی می باشد که فواید بسیاری دارد. در طناب زدن، به دلیل عقب رفتن شانه ها، ستون فقرات با هم همتراز می شوند و این عمل در افزایش قد بسیار موثر است. طناب زدن کمک می کند تا عملکرد مغز و بدن هماهنگ تر شوند. هم چنین این عمل در کالری سوزی و لاغری نیز بسیار تاثیر گذار است. برای طناب زدن باید پاها را به عرض شانه باز کنیم و دسته طناب را محکم بگیریم.

 

 

فلاتر کیک

در این عمل، عضلات راست شکمی درگیر می شوند و این حرکت برای چربی سوزی عضلات شکم موثر است. برای انجام این حرکت، به پشت بخوابید و دست ها را کنار بدن قرار دهید. سپس پاها را بالا ببرید و به صورت قیچی حرکت دهید. توجه داشته باشید که طی این حرکت، باید به شکم فشار وارد شود و زانوهایتان خم نشود.

parisa mashmool
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *